2015. június 13., szombat

Filmkritika

Az útvesztő





Thomas egy liftben ébred, és a nevén kívül nem emlékszik semmire. Az ajtón túl különös világ várja. 60 srác, akik elzártan, szigetszerű univerzumukban élnek, és egyetlen dolgot tanulnak: a túlélés trükkjeit. Ők nem lepődnek meg az újonnan érkezőn: havonta egyszer mindig jön valaki. Világukat útvesztő veszi körül. Aki szökni próbál - és sokan vannak ilyenek - mind ottvesznek. Ezek a szabályok, melyek nem változnak és nem változtathatók. Valami mégis átalakul. Egy titokzatos üzenet hatására néhány srác azt hiszi, van remény a lázadásra. Még akkor is, ha fogalmuk sincs, ki ellen kell lázadniuk, és mekkora veszéllyel próbálnak szembenézni.

rendező: Wes Ball
forgatókönyvíró: James Dashner
zeneszerző: John Paesano
operatőr: Enrique Chediak
producer: Marty BowenWyck GodfreyLee Stollman
Szereposztás:

Dylan O'Brien (Thomas)
Will Poulter (Gally)
Thomas Brodie-Sangster (Newt)
Kaya Scodelario (Teresa)
Patricia Clarkson (Ava Paige)
Jacob Latimore (Jeff)
Aml Ameen (Alby)
Ki Hong Lee (Minho)



Különleges módon mindketten véleményeztük:


Eszti

Az Útvesztő trilógia első könyvét olvastam el, mikor a film a moziba érkezett, így döntöttem el, hogy megnézem. Akkor néztük, amikor a film adása már a vége felé közeledett, így elég feelinges volt, hogy csak ketten voltunk a mozi teremben. És a film azonnal magával is ragadott.

A szereplők közül az örök kedvencem Newt, akinek így a színészét Thomas-Brodie Sangster-t is megkedveltem. A huszonéves fiú tökéletesen játszotta el a Tisztás egyik fő emberét, és meg kell mondjam, imádom: cuki, csodálatos színész, a brit akcentusról nem is beszélve <3
 Képtalálat a következőre: „az útvesztő newt”
A másik nagy kedvencem Minho, akinek a színésze szintén tökéletesen játszotta a szerepét, és ő  is egy igen jóképű fiú (én szívesen mennék a Tisztásra ilyen társasággal :D )
A harmadik pedig a Teresát játszó színésznő, és bár a karaktert nem kedveltem, mégis sikerült teljesen jól átadni a szerepét. Újabb tehetséges ember a színészek csapatában.

A rendezőnek csak gratulálni tudok, ugyanis a látvány tökéletes volt. A Siratók és az Útvesztő ábrázolása nem lehetett kis feladat, de sikerült. Viszont az egyetlen kis bajom, hogy a film nem eléggé volt könyvhű, igen sokmindent megváltoztattak vagy éppen kihagytak, ami miatt egy hű olvasó bőszen tiltakozik. Egy kis mínusz pont.

Összefoglalva lehet nem egy tökéletes könyv adaptációval van dolgunk, de a rendező és a színészek is kitettek magukért, a látvány, az izgalom na meg persze Thomas – Brodie Sangster cukisága miatt már érdemes volt beülni a moziba ;)

Pontozás:

szereplők: 10/9 – mert nem vagyok elfogult
rendezés 10/10 – szép látvány, jó alakítások
Cselekmény 10/7 – sajnálom, sajnálom, hogy nem könyvhű
Könyvhűség: 10/6 – jó szándékkal, felfelé kerekítve ennyi
Összesen : 10/8


Mesi

Nekem az Útvesztő volt a kötelező
olvasmányom,  és a filmet sem hagyhattam ki.
Az igazat megvallva a film sokkal jobban tetszett, mint a könyv. Izgalmasabb volt, pörgősebb, és jó volt a látványvilág is.

Ami meg a szereplőket illeti, szerintem nagyon eltalálták őket (kivéve Teresát). Dylan O'Brien tökéletes volt Thomas szerepére, nagyon jól is alakította. Az már egy másik eset, hogy Thomas karaktere idegesítő, de erről nem a színész tehet.
A Newt-ot alakító Thomas-Brodie Sangster-t pedig egyszerűen imádtam.  Nagyon megnyerő figura volt a történetben, nem lehetett nem szeretni.
Teresa, nekem nem volt szimpatikus. Egyszerűen nem illett bele a történetbe. Sem a könyvben sem a filmben. Kaya Scodelario, lehet a karaktere, vagy a színészi tehetsége miatt, de nem nyerte el a tetszésemet.
 
Maga az útvesztő, nagyon tetszett ahogyan a filmben ábrázolták. Én a könyvben nem tudtam pontosan elképzelni, részben mert Thomas szemszögéből láttunk sok mindent, részben mert nem túl jó a térlátásom. De a filmnek hála, már nekem is van egy képem az útvesztőről. Viszont a siratókat én sokkal félelmetesebbnek képzeltem el. Igen, mindenki mondta, hogy milyen ijesztőek, meg undorítóak, de valahogy amikor olvastam nekem egy sokkal félelmetesebb kép jött le. Szóval emiatt egy picurit csalódtam,  de összességében ha nézzük, egész jó történet volt. Könyvadaptációnak nem igazán felel meg, de egy este-tele-akcióval-és-izgalommal programnak kitűnő.

Pontozás:

szereplők: 10/9- Nagyon jól eltalálták a színészeket.
rendezés:10/8- Jól játszottak, beleillő volt a látvány és az effekt is.
cselekmény:10/7- Pörgős volt, izgalmas, bár néhány ponton érthetetlen.
Könyvhűség:10/5 a sok átalakításért
Összesen: 10/6
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése